Hvis du leder efter en økonomisk og billig bil der kører langt på literen, skal du tjekke udvalget hos Suzuki, der er verdens største producent af små økonomiske kvalitetsbiler. Næsten 3 millioner bliver det faktisk til hvert år fra den store japanske koncern. Da bilerne kører langt på literen får du både en lav benzinregnig og lave ejerafgifter. Og det er noget, der kan mærkes på måneds- og årsbudgettet.

Suzuki Celerio kører længst på literen
Benzinøkonomien i Celerio er klasseledende. Intet mindre. I Club og Exclusive udgaverne med Dualjet motor har Celerio nemlig markedets laveste forbrug med hele 27,8 km/l (vejlendende EU-norm ved blandet kørsel) og i Comfort modellen er den på pæne 23,3 km/l. Alle udgaver hører derfor til i den laveste ejerafgiftsklasse med en afgift på kun 310 kroner halvårligt (2017 sats). Og selv i daglig brug kører en Celerio lant på literen. Så hvis du leder efter en økonomisk bil er det oplagt at tjekke Celerio modellen. 

Med priser, der starter ved kun kr. 98.990 for en stor og rummelig 5-dørs bil med alt i udstyr, bryder Celerio også rammerne for hvad du kan forvente af en fabriksny billig bil. Alle modeller har fx aircondition, cd-radio med Bluetooth og fjernbetjent centrallås. Læg dertil, at Celerio kan rumme både passagerer og bagage og at den, som en de få i klassen, må trække en trailer. Så er det tydeligt, at Celerio er et rigtigt godt bud på den ideelle "lille" og økonomiske bil til en rigtig god pris. Ja, faktisk opleves den så stor, at den også kan bruges som en lille familebil.

Forfra 450px

Suzuki Swift op til 25 km/l
Den nye Suzuki Swift får humøret til at lette. Med sin nyudviklede letvægtsplatform har den smidt hele 120 kg, selv om den er tungt pakket med fede features. Og med de ekstra centimeter i bredden giver designet også bredere smil. Den fås med 90 hk Dualjet-motor og med en 112 hk Boosterjet-turbomotor, der i den grad booster køreglæden. Begge findes endda i mild-hybrid-udgave, som er optur for både dig, benzinøkonomien og miljøet.

Den nye Swift kommer med et motorprogram, der sætter ekstra skub i køreglæden, og som kører op til 25 km/l ved blandet kørsel (EU-Norm). Her er ingen kedelige motorer med 60 eller 70 hk, der alligevel ikke giver meget fornøjelse i dagligdagen. Vælg mellem Suzukis energieffektive Dualjet motor med 90 hk og den skarpe Boosterjet turbomotor med 112 hk og 170 Nm. Sammen med bilens lave vægt giver Swift dig både køreglæde, høj ydelse og lavt forbrug. 
Begge motorer fås også med Suzukis mild-hybrid teknik, hvor en lille el-motor assisterer benzinmotoren under acceleration, og derved spares der på de dyre dråber. Alle Swift modellerne er i energiklasse A+.

En Swift giver dig derfor køreglæde for alle pengene.  Den lave vægt, den brede sporvidde, den direkte styring, den afstemte undervogn og det hurtige og præcise gearskifte gør, at køreturen bliver en lille oplevelse i sig selv, hver gang. Og med priser fra kr. 129.990 er Swift et af de bedste køb i klassen.

Swift Side 450Px

Suzuki Baleno op til 25,0 km/l
Suzuki Baleno er en helt ny bil, der forener en række modsætninger og kvaliteter, du normalt ikke finder i én og samme bil i prisklassen. Her får du både stil, plads, power og grøn samvittighed til en attraktiv pris fra kr. 134.990.

Kraftfuld fremdrift med et lille benzinforbrug lyder som klassisk ønsketænkning. Men med sin helt nye konstruktion og moderne motorer leverer Baleno også her. Du kan vælge mellem tre innovative og økonomiske motorer, der på sædvanlig Suzuki-manér byder på høje ydelser og et beskedent forbrug. En 1.2 Dualjet motor med 90 hk og en EU-norm ved blandet kørsel på 23,8 km/l, en 1.0 Boosterjet turbo-benziner med 112 hk og en norm på 22,2 km/l og endelig en 1.2 Dualjet med mild hybrid teknologi, hvor en lille el-motor og et lithium-ion batteri sørger for aflastning af benzinotoren og en EU-norm på 25,0 km/l. Alle Baleno varianterne hører til i energiklasse A+ og har en halvårlig ejerafgift på kun 310 kroner. Så med Baleno får du en rummelig familiebil der kører langt på literen.

03 BALENO Angle 450Px

Se mere Baleno's mild-hybrid teknik her: 

Vi benytter cookies.

Hvis du klikker videre på suzuki.dk, accepterer du automatisk brugen af cookies. Læs mere.
OK